close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

רשת הצללה מעל גני שעשועים

מערכת שורשכו טבת, תשפא10/01/2021

מעל כל אחד מגני השעשועים רחבי הידיים מקימים רשת צל מאסיבית הקיימת בשלל צבעים ואפשרויות תכנוניות

תגיות:
בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות להצבתה של רשת הצללה מעל כל גן שעשועים, גן ילדים ופינות ישיבה במקומות כמו בתי ספר ובשטחים פתוחים. בעבר המקומות הללו היו ללא הצללה ולכן השמש היוקדת לא אפשרה לילדים לשחק בהם במשך שעות רבות במהלך היום, למעט בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות אחר הצהרים, כאשר עוצמתה של השמש פחתה. ברוב המקומות הללו מציבים כעת רשת צל מאסיבית מעל כל השטח.

קיימים כמה חומרים אשר מתאימים להתקנת רשת הצללה, אך ההעדפה של רוב הרשויות המקומיות והאזוריות היא להזמין רשת אשר עשויה מחומר ברזנט
שהוא חומר מאד עמיד וכולל חומר הגנה נגד קרני UV ולכן מאפשר לילדים לשחק בפינות השעשועים וליהנות מזמן איכות.

חשיבותה של רשת הצללה
האקלים הים תיכוני בישראל יוצר מצב שבו ברוב ימות השנה חם ויש ימים חריגים שבהם חם מאד. בשני המקרים הדבר מנע בעבר מהילדים לצאת לשחק בחוץ. זאת כיוון שלא הייתה רשת הצללה ולכן המתקנים היו חמים מאד. היו מקרים חריגים שבהם ילדים עלו על המתקנים ועקב החום הכבד נוצרה להם כוויה כאשר עלו על המתקנים החמים, כיוון שהחום שנוצר היה עצום.

מאז שהתקינו רשת הצללה איכותית, המתקנים מוגנים מקרני השמש ולכן הם אינם מתחממים באופן כה קיצוני. לכן הילדים מסוגלים לשחק בגני השעשועים גם בשעות היום ולהוציא את האנרגיה שלהם.

גני השעשועים
הרשויות משתדלות להקים גני שעשועים עבור הילדים הסקרנים אשר מתאימים לגילם. לתינוקות ולפעוטות אפשר למצוא גני שעשועים עם אלמנטים נמוכים כמו סולם בעל שתי מדרגות בלבד, הרבה נדנדות המותאמות לילדים לבד, מגלשות בגובה נמוך, בתים לטיפוס ולמחבואים ועוד. החברות המייצרות את גני השעשועים מקפידות שהמתקנים יהיו בטיחותיים על פי התקן, צבעוניים ועשויים מחומרים וצבועים באמצעות צבעים שאינם מסוכנים לילדים הקטנים.

עבור הילדים הגדולים יותר, קיימות נדנדות אשר מותאמות לכמה ילדים, מגלשות גבוהות הכוללות מבוכים ומנהרות, סולמות בגבהים שונים ועוד.

עבור בני הנוער מקימים גני שעשועים שיש בהם מתקנים ייחודיים ומאתגרים כמו מתח בכמה גבהים, מתקנים גבוהים אשר כוללים גשרים, מנהרות, קירות טיפוס והמון אופציות מסקרנות הדורשות המון אמביציה וכוח רצון כדי לצלוח את המשימות.

מעל כל אחד מגני השעשועים רחבי הידיים מקימים רשת צל מאסיבית הקיימת בשלל צבעים ואפשרויות תכנוניות. הקו המנחה הוא להקים רשת צל אשר תכסה את כל המרחב, הן את גן השעשועים והן את ספסלי הישיבה והמדשאה הסמוכה, כדי שאפשר יהיה ליהנות הן במתקנים והן ברחבה הסמוכה.

בדרך זו ביצעו גם הצללות על פי התקן, במוסדות חינוך רבים כמו מעונות יום לפעוטות, גני ילדים בכיתות הגן השונות בתי הספר, מגרשי ספורט, שטחים פתוחים, פינות ישיבה ועוד. כולם אוהבים את השמש המלטפת אך בשעות החמות אין אפשרות להיות בחוץ ללא רשת צל.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה